Seneste artikler

Vores team deler artikler, tips, tricks og nyheder omkring influencer marketing.

Har du problemer med at måle effekten af dine brand awareness influencer kampagner? I dette indlæg gennemgår jeg 4 metoder hvorpå du kan måle effekten af din brand awareness, uden at skulle frem med den helt store pengepung.

Mathias Kokfelt

Kreativ kommunikatør hos Sheer

Content creation har de seneste år gennemgået stor udvikling. Sociale medier udvikler sig konstant og nye features giver brugere flere muligheder for at skabe inspirerende content. Netop dette har medført, at dygtige content creators dukker op rundt omkring på de sociale medier - heriblandt influencers.

Mathias Kokfelt

Kreativ kommunikatør hos Sheer

Er du ny i influencer marketing-verdenen eller har du til tider svært ved at navigere rundt i de forskellige influencer marketing discipliner? I dette indlæg vil vi komme med vores bud på, hvad fordelene og ulemperne er ved de forskellige grene af influencer marketing.

Mathias Kokfelt

Kreativ kommunikatør hos Sheer

Influencer kampagner er ekstremt effektive, hvis de er eksekveret ordentligt. Og noget af det vigtigste når du laver influencer kampagner, er en godt brief. Den gode kampagnebrief øger kvaliteten på din kampagne, da dine influenter får mulighed for at koncentrere sig om det de er dygtige til, nemlig skabe inspirerende og engagerende content.

Mathias Kokfelt

Kreativ kommunikatør hos Sheer

Vi har nu efterhånden en del gange stødt på eksempler, hvor forskellen på prisen af influenters rettigheder har været koloenorm. Et eksempel var en kampagne hvor to influenter, med stort set samme antal følgere og content der performede nogenlunde lige godt, gav en pris på rettigheder i et år, på henholdsvis 15.000 kr. og 300.000 kr.

Mathias Kokfelt

Kreativ kommunikatør hos Sheer

Hvordan kommer man i gang med influencer marketing? Hvor er influencer marketing på vej hen? Hvordan skal man som influencer prissætte sig? Disse emner - og meget mere - vender vores co-founder, Jacob Holst Mouritzen med Louise Bonfils Høck i første afsnit af Sheer’s Podcast.

Jacob Holst Mouritzen

CSO, Co-founder hos Sheer

Influencer marketing er et effektivt værktøj i dit brands marketing mix. Men valget af influencers er altafgørende hvis du vil have det maksimale ud din influencer marketing. Og hvordan finder man så den rette influencer? Det er netop hvad dette indlæg vil give dig et indblik i - her vil vi gennemgå de ting du skal være opmærksom på, når du udvælger dine influencere.

Jacob Holst Mouritzen

CSO, Co-founder hos Sheer

Brian Mengel, bedre kendt som “Brizze”, er Danmarks ukronet konge af fodboldtricks. I 10 år har Brizze forkælet sine følgere med de fedeste fodboldtricks og vilde videoer med de største stjerner fra fodboldverdenen. Vi synes Brizze har skabt et super fedt univers og har fået lov at tage en snak om livet som creator og fodboldentusiast.

Mathias Kokfelt

Kreativ kommunikatør hos Sheer

At vælge den helt rigtige influent til det kommende samarbejde, vil give synlige positive resultater på bundlinjen. Vi har taget et kig på tre danske samarbejder, som på hver deres måde har været vellykket.

Mathias Kokfelt

Kreativ kommunikatør hos Sheer

Rigtig mange danskere kender Pelle Hvenegaard. Han har fyldt tv-skærmen i mange år, men er de seneste år blevet bidt af podcast-universet hvor han med sin podcast “Børn i Bagagen” inspirerer familier til at tage deres børn med ud og rejse. Men hvem er Pelle Hvenegaard i virkeligheden? Er han bare ham den kække, hurtige fyr fra “Dagens mand”?

Mathias Kokfelt

Kreativ kommunikatør hos Sheer

I denne guide vil vores CSO og co-founder Jacob Holst Mouritzen, give dig et indblik i nogen af de ting der gør sig gældende når man skal prissætte sit arbejde som influent, eller man som brand skal vurdere hvad der burde være rimeligt at betale for et samarbejde.

Jacob Holst Mouritzen

CSO, Co-founder hos Sheer